Badania Wariograficzne w biznesie: część pierwsza

W biznesie uczciwość i lojalność personelu oraz wspólników ma istotne znaczenie bowiem kradzieże, nadużycia, nieuprzejmość wobec klientów, zdrada poufnych problemów firmy powoduje powstanie ogromnych strat, obniża zyski i w konsekwencji może doprowadzić do bankructwa firmy.

Głównym celem okresowej kontroli ( badań wariograficznych )jest ustalenie czy w okresie poprzedzającym badanie pracownik nie działał  na szkodę przedsiębiorstwa. Ponadto ten typ testów może pomóc w ustaleniu okoliczności i sytuacji, które ułatwiają działanie na szkodę firmy i jej klientów. Niekiedy sygnałem wskazującym na potrzebę wykonania badań sprawdzających kadrę jest spadek obrotów nie wynikający z sytuacji na rynku, odpływy stałych klientów, zahamowanie rozwoju firmy itp.

Nasze doświadczenia dowodzą, że uczciwie pracujące osoby nie są z reguły przeciwnikami badań związanych z zatrudnieniem. Rozumieją oni bowiem słusznie, że ich własne interesy zależą od kondycji i zysków firmy, a złe postępki nieuczciwych osobników ujemnie wpływają na ich sytuację osobistą i wysokość wynagrodzenia.

Dariusz Bartnicki – ekspert wariografii

Pozostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: